Geoblog.pl    japko    Podróże    Wyprawa do ... a kto to wie    Pushkar czyli święte jezioro, tylko wody brak

Pushkar czyli święte jezioro, tylko wody brak

Indie
Indie, Pushkar

Do Puskhar dojeżdżam popołudniu. Na stacji autobusów oczywiście tłumek naganiaczy, tyle że znacznie mniejszy. Zaczyna się przegląd hoteli i negocjowanie cen. W końcu udaje się trafić naprawdę przyzwoity i czysty hotelik za bardzo dobrą cenę.
Zostawiam bagaże i ruszam na obchód miasteczka.
Pierwsze zdziwienie to święte jezioro. Jezioro niby jest, tylko wody nie ma. Jedna mocno zalatująca kałuża i tyle. Jak się dowiedziałem to trwają prace nad oczyszczeniem dna. No cóż, prac nie widziałem, typowe tutaj.
Miasteczko da się obejść w ciągu godziny ze 2 razy, jak ktoś się uprze. Pełno straganów, sklepików, świątyń, świętych naganiaczy itp. Za to zdecydowanie mniej nachalni niż w Delhi, taka trochę senna atmosfera. Atmosferę letargu przerywa grupa muzyków grająca na bębnach.

Następny dzień to odpoczynek od zgiełku typowych miast Indii, zaszyłem się w małej kafejce i popijając lassi spędziłem pracowity dzień na podglądaniu ulicznego życia.
Wieczorem autobus i powrót do Jaipur.